lördag, november 20, 2010

Due Date

Källa: http://www.kcconfidential.com
Nu börjar det bli mycket film att skriva om...

Due Date! Filmen från skaparen av Baksmällan med Robert Downey Jr och Zack Galifianakis (vars namn jag äntligen lärt mig att stava!). Man tycker ju, när man hör det, att det måste vara en fantastisk film, i alla fall om man som undertecknad är ett stort fan av Baksmällan.

Tyvärr är det här en sån film som inte lever upp till hypen. Den är inte dålig, och jag skulle inte säga att man inte ska gå och se den, men där Baksmällan alltid håller sig precis på gränsen, går den här över den ett par gånger. Speciellt skämten om att runka, och hundar som runkar, är lite för mycket för att det ska vara roligt.

RDJ och Zack (som alltid kommer att vara Davies i Tru Calling för mig) är roliga däremot, och de är roliga ihop. Vad jag gillar är att RDJs karaktär inte är särskilt snäll egentligen, vilket gör att man aldrig känner att Zack är för dryg och att RDJ inte förtjänar det. Problemet är att man inte riktigt kan relatera till någon av dem, men samtidigt behöver man väl inte alltid göra det heller.

Det är nog en film jag kommer att se igen, men inte på samma sätt som jag ser Baksmällan. Jag ger den 3,5 french bulldogs av 5 möjliga (jag funderade på att ge 4 bara för att det såg så sorgligt ut med en avklippt hund, men jag lät bli).

Inga kommentarer: