söndag, april 04, 2010

Doctor Who: Eleventh Hour

Så jag försökter förklara för min mamma vilken big deal det var med en ny Doctor och varför man ville se det så fort som möjligt. "Det är liksom som vem som sköt JR!". Hon tittade på mig med en blick som sa "mhmm, yeah RIGHT", men vi vet ju alla att jag har rätt i den frågan.

Och vad tyckte jag då?

I LOVE IT. Matt Smiths Doctor är fantastisk, allt emo som var Ten i slutet av säsong 4 verkar ha försvunnit och vi har återigen en Doctor som bara vill se fantastiska platser. Och det är ju faktiskt därför man gillar den här serien.

Att Steven Moffat återanvänder lite av handlingen från The Girl in the Fireplace - fast den här gången med mer fokus på att väntetiden är Doctorns fel - är inte ens ett problem för det görs så bra! Det ger oss ungefär samma motivation som Donna hade, fast lite yngre. Vi har till och med ett bröllop med tveksam utgång...

Och var det bara jag som fick gåshud under hologrammontaget av alla Doctors och fienderna de besegrat?

Det enda jag har att klaga på är namnet på avsnittet. Eleventh Hour? Det kändes som att Doctorn själv kläckte ur sig säkert tio bättre titlar under avsnittets gång.

Sen förstås - klippen från den kommenade säsongen!!!! Det bådar jävligt gott måste jag påstå: inte bara är cybermen och daleks tillbaka (jag älskade militärdaleken!), utan även änglarna samt en jävla massa typer jag inte kände igen... och var det bara jag eller fick man se en kort glimt av Bill Nighy där på slutet!? Fan, vi har en underbar vår att se fram emot...

4 kommentarer:

Johanna sa...

Jag älskade det! :D
så underbart, och Matt var fantastisk! :D

hologrammet var så fint! :')

Bill Nighy!!!!!!! Ska bli kul att se! :D Och han gjorde sin typiska lyft på ögonbrynet! X)

Det har kommit ett klipp från Vampires in Venice som finns att se också. :3

Det enda jag inte gillar är att River Song kommer i angels avsnitten! X)

Ell sa...

Åh, det måste jag kolla på!

Nej, inte River Song!!! Alltså jag gillar idén med henne, men som karaktär var hon så jäkla dryg...

Johanna sa...

Idén hade varit bättre om hon inte hade varit så jobbig. :P
Jag har aldrig gillat henne. X)

Det är hon som pratar en del i trailern och sen hoppar ut från en rymdstation och fångas upp av Doctor i TARDIS. :P

Ell sa...

Haha, ja, men det är ju det jag menar. Personlighetsmässigt är hon sååå dryg, men det makear ju sense med att han träffar någon från sin framtid...

aha! Det fattade inte jag. XP